Hírek
2018. Augusztus 21. 15:00, kedd |
Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Új módszerekkel csábítják Magyarországra a külföldi kerékpáros turistákat
Ausztriában és Szlovéniában már jól bevált, hatékony, idehaza azonban még újszerűnek számító módszerekkel, a közösségi médiát is bevonva csábítaná Magyarországra a külföldi kerékpáros turistákat a turisztikai ügynökség.
"Érdemes a szomszédainktól tanulni, hiszen nyugati szomszédunknál például 2017 első félében soha nem látott turizmus-gazdasági rekordok dőltek meg a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák terén" - mondta az MTI-nek Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium turizmusért is felelős államtitkára. Hozzátette: nyugatabbra már bevett gyakorlat, hogy study tourokat szerveznek külföldi szakújságírók számára, akik aztán különféle magazinokban fényképekkel illusztrált élménycikkekkel, saját tapasztalaton alapuló útleírásokkal vonzzák oda a turistákat.
A hazai turisztikai szakmában ugyan már alkalmazzák a tanulmányutakat az idegenforgalom fellendítésére, az újdonság az, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség tavaly nyitott egy egyre növekvő számú réteg, a biciklis turisták felé is, s azóta már összesen három study tourt szervezett külföldi kerékpáros szakújságíróknak. A médiában dolgozó szakemberek Magyarország kiemeltebb turisztikai desztinációival ismerkedhettek meg, mint például a balatoni régióval, a Duna-kanyarral vagy a Zalai-dombsággal.
Az első tapasztalatok egyértelműen pozitívak, a "8 nap alatt a vizek és a borok földjén" elnevezésű tavalyi tanulmányutat követően megjelent cikkek 200 ezer külföldi bringás turistához jutottak el, s mindezt negyedannyiért, mintha ugyanezeket a tájakat fizetett hirdetésekben mutatták volna be.
A study tourok sorozata idén Zalakaros környékének, illetve Muraföldének, majd a múlt héten a balatoni régiónak a bemutatásával folytatódott. Ez utóbbi egyik túráját maga Cseresnyés Péter államtitkár is végigkerékpározta. További újdonság, hogy ezúttal külföldről már nemcsak magazinok, hanem kerékpáros témájú online médiumok képviselői, illetve bloggerek is meghívást kaptak Magyarországra.
Cseresnyés Péter hangsúlyozta: az önkormányzatoknak érdemes az ilyen példa értékű, szervezett programokra pénzt áldozniuk annak érdekében, hogy hosszabb távon növeljék turisztikai bevételeiket.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Május 07. 14:09, kedd | Belföld
Hétvégén kezdődik az Élelmiszerbank adománygyűjtő akciója
Hétvégén kezdődik a Magyar Élelmiszerbank Egyesület idei legnagyobb adománygyűjtő kampánya, amely során a szervezet 3000 önkéntese az ország 104 településén 213 Tesco, ALDI és Auchan áruházban gyűjti a felajánlásokat.
2024. Május 07. 14:07, kedd | Belföld
OTP Mobil: az online vásárlók ötöde még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét
A magyarok 69 százaléka rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül, azonban az online vásárlók ötöde még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét
2024. Május 07. 07:29, kedd | Belföld
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő, 3,6 kilométer hosszú, 8647-es számú utat hétfő délután.
2024. Május 07. 07:29, kedd | Belföld
Szijjártó Péter: az Európai Unió bővítésének felgyorsítása lesz a magyar uniós elnökség egyik legfontosabb célja
Az Európai Unió (EU) bővítésének felgyorsítását nevezte a magyar uniós elnökség egyik legfontosabb céljának a külgazdasági és külügyminiszter a Facebook-oldalán hétfő este.