Városlista
2024. április 25, csütörtök - Márk

Hírek

2019. Június 16. 09:08, vasárnap | Belföld
Forrás: mti

Több mint 600 hajót várnak az idei tókerülő vitorlásversenyre

Több mint 600 hajót várnak az idei tókerülő vitorlásversenyre

A szervezők több mint 600 hajót várnak Európa leghosszabb és legrégebbi tókerülő vitorlásversenyére, az 51. Kékszalag Nagydíjra, amely július 18-án reggel 9 órakor rajtol Balatonfüredről.

Kollár Lajos, a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ) elnöke az esemény pénteki sajtótájékoztatóján emlékeztetett arra, hogy a tavalyi 50. Kékszalagra rekordnak számító 681 hajó adta le a nevezését és 545 csapat ért be a célba, a visszajelzések alapján pedig bízik abban, hogy idén is sokan rajthoz állnak majd közülük. Kiemelte: az idén két évfordulót is ünnepelnek.

"Egyrészt az első Kékszalagot 85 évvel ezelőtt, 1934-ben rendezték meg, másrészt idén 90 éves a Magyar Vitorlás Szövetség, amely Európában az elsők között alakult meg" - hangsúlyozta az elnök, aki szerint a Kékszalag nemcsak a vitorlázás, hanem a Balaton ünnepe is. Hozzátette: a verseny attól érdekes, hogy klasszikus és modern hajók egyformán részt vehetnek rajta.

Zolnai György, a főszponzor Raiffeisen Bank vezérigazgatója kifejtette, azért álltak a Kékszalag mellé, mert a verseny szellemisége és célcsoportja összhangban van a pénzintézet alapértékeivel és ügyfélkörével, ráadásul több mint tíz éve támogatják a Majthényi, Domonkos világbajnok kettőst.

Holczhauser András, a szövetség főtitkára elmondta, hogy a verseny a hagyományoknak megfelelően a Balatonfüred - Balatonkenese - Siófok - Tihanyi-szoros - Keszthely - Balatonfüred útvonalon halad majd, amely az első Kékszalag óta változatlan. Hangsúlyozta, hogy nemcsak az abszolút legjobbakat díjazzák, hanem az egyes hajóosztályokét is, így összesen 27 kategóriában osztanak érmeket. Hozzátette: ismét számos vizes és vízparti kiegészítő programot szerveznek, s ezek keretében július 20-án a balatonfüredi Vitorlás téren Berecz Zsombor Finndingi világbajnokkal is személyesen találkozhatnak a sportág szerelmesei.

A főtitkár tájékoztatása szerint a verseny első napját élő televíziós közvetítés formájában lehet majd követni az M4 Sporton. Hozzáfűzte: fontos újdonság, hogy idén a nyomkövetést a Kwindoo mobiltelefonos applikációja biztosítja, így nemcsak a honlapon, hanem mobileszközökön is követhető lesz a verseny.

A 13-szoros győztes Litkey Farkas kiemelte, ennek az újításnak köszönhetően minden hajóosztályban végig nyomon lehet kísérni a pillanatnyi állást.

"Olyan izgalmas lesz a verseny, mint még soha" - jelentette ki Litkey, aki szerint a Kékszalag varázsát az adja, hogy egy nyitott verseny, nagy nevekkel, és attól különleges, hogy olyan hajók is összemérik az erejüket, amelyek máskor nem találkoznak.

Az idei Kékszalag esélyesei között Litkey Farkas mellett a német Roland Gäblert, valamint a tavalyi győztes hajót, a Saframot megvásároló Váradi Szabó Jánost emlegetik.

A Kékszalag időrekordját az Opel Fifty-Fifty tartja, ez a hajó 2014-ben 7 óra 13 perc alatt teljesítette a távot.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 25. 06:00, csütörtök | Belföld

Használtautó-kereskedőt buktattak le az adóellenőrök

Megbukott az adóellenőrzésen az a használtgépjármű-kereskedő, aki nyilvántartásait meghamisítva fiktív kölcsönszerződésekkel fedte el bevételeit.

2024. Április 25. 06:00, csütörtök | Belföld

A kormány felszólította az üzemanyag-kereskedőket, hogy áraikat igazítsák a régiós átlaghoz

A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós átlaghoz, hogy a magyar üzemanyagárak ne szakadjanak el attól - jelentette be a nemzetgazdasági miniszter szerdán.

2024. Április 24. 18:24, szerda | Belföld

IPOSZ konferencia a Digitalizációs Keretmegállapodás megvalósulásáról

Hévízen, az IPOSZ által szervezett konferencián az európai digitális átmenet és a Digitális Keretmegállapodás végrehajtásának fontossága került előtérbe.

2024. Április 24. 14:31, szerda | Belföld

Orbán Viktor: szakmunka és szakmunkás nélkül nincs jövő

Budapest, 2024. április 24., szerda (MTI) - Az elmúlt 15 évben felépítettük a munkaalapú gazdaságot, és ma már mindenki tudja, hogy szakmunka és szakmunkás nélkül nincs jövő