Városlista
2024. május 10, péntek - Ármin

Hírek

2018. Május 07. 15:20, hétfő | Belföld
Forrás: mti

Tejfogyasztást népszerűsítő kampány indult

Tejfogyasztást népszerűsítő kampány indult

Elindult a minőségi hazai tejtermékek népszerűsítését célzó tavaszi marketingkampány a Földművelésügyi Minisztérium (FM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács együttműködésében,

amely idén is a tej és a tejtermékek jótékony hatásával ismerteti meg a gyerekeket.

Az AMC hétfői, MTI-nek küldött közleménye szerint a "Tejkamion" országszerte 30 helyszínen, 4500 diákkal osztja meg a tej- és tejtermékfogyasztás pozitív hatásait, illetve az egészségtudatos táplálkozás előnyeit. Az idei Tej! Szívvel-lélekkel! elnevezésű kampány célja a fogyasztói tudatosság erősítése, a minőségi, tehéntejből készített termékek - tej, vaj, túró, tejföl, joghurt, kefir, kakaós tej, sajt - előnyeinek megismertetése, a lakosság pontos tájékoztatása.

A Tej terméktanács 2017-2018-as közösségi marketing kampányát fiatal olimpikonok és sportoló példaképek, mint a tej nagykövetei támogatják. Az olimpiai bronzérmes, ötszörös Európa-bajnok, rövid pályás Európa-bajnok, világbajnoki bronzérmes magyar úszónő Kapás Boglárka, az olimpiai és Európa-bajnoki bronzérmes, ifjúsági olimpiai bajnok úszó Kenderesi Tamás és a magyar labdarúgó válogatottban középpályás Nagy Ádám egyaránt a tejfogyasztásra ösztönzi a fiatalságot.

A közleményben kiemelik: a tej a szervezet első számú kalciumforrása. A tejben optimális, jól emészthető formában van jelen a fehérje, a tejzsír, a tejcukor és a kalcium hasznosulásához szükséges D-vitamin. Jelentős A-, B1-, B2- és B12-vitaminforrás, de a foszfor, a magnézium és a cink is megtalálható benne.

Mivel a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének (MDOSZ) adatai alapján a 4-10 éves gyermekek 35 százaléka kritikus határérték alatti mennyiségben fogyaszt a csontfejlődéshez nélkülözhetetlen kalciumot, a promóció egyaránt törekszik a gyerekek és szüleik elérésére, a csontritkulás kapcsán veszélyeztetett idősebb generáció, továbbá az egészségtudatos étkezés, tudatos életmód iránt nyitott lakosság megszólítására - írták.

A Tejszív védjegy a csomagoláson garantálja, hogy az adott tejtermék eléri, vagy akár meg is haladja a hatályos élelmiszer-szabályozásban foglalt kritériumokat.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 09. 13:28, csütörtök | Belföld

Gulyás Gergely: Magyarország érdeke, hogy minél több kínai beruházás érkezzen

Magyarország érdeke, hogy minél több kínai beruházás érkezzen az országba - jelentette ki a Miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtöki Kormányinfón, Budapesten.

2024. Május 09. 09:39, csütörtök | Belföld

Orbán Viktor fogadta az állami látogatásra Magyarországra érkező kínai államfőt

Orbán Viktor miniszterelnök és felesége, Lévai Anikó szerda este a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren fogadta Hszi Csin-pinget, a Kínai Népköztársaság elnökét és házastársát

2024. Május 08. 15:10, szerda | Belföld

Szijjártó Péter: a Jaguar kulcsszerepet szán a budapesti fejlesztőközpontjának

A Jaguar kulcsszerepet szán a budapesti fejlesztőközpontjának a következő évek globális fejlesztési stratégiájában - írta a külgazdasági és külügyminiszter szerdán a Facebook-oldalán.

2024. Május 08. 10:19, szerda | Belföld

Szijjártó Péter: egyre több magyar vállalat lép be a kínai piacra

Egyre több magyar vállalat lép be a kínai piacra, egyre több magyar vállalat kereskedik kínai partnerekkel, nő a turisztikai forgalom és egyre több hallgatót fogadnak kölcsönösen egyetemeink