Városlista
2020. szeptember 24, csütörtök - Gellért

Hírek

2020. Szeptember 16. 05:00, szerda | Külföld
Forrás: mti - illusztráció: mti

A SARS-COV-2 vírus ellen hatékony, parányi antitestkomponenst találtak amerikai kutatók

A Pittsburgh-i Egyetem orvostudományi karának kutatói elkülönítették a legkisebb biológiai molekulát, amely teljesen semlegesíti a Covid-19 betegséget okozó új koronavírust.

Ezt az antitestkomponenst, amelynek mérete egytizede egy teljes méretű antitestnek, felhasználták az Ab8 nevű gyógyszer létrehozásához, amely beválhat a SARS-COV-2 fertőzés okozta betegség kezelésében, illetve annak megelőzésében - olvasható az egyetem közleményében.

A Cell című tudományos folyóiratban közzétett tanulmányukban a kutatók közölték, hogy az Ab8 nagyon hatékonynak bizonyult a SARS-COV-2 fertőzés megelőzésében és kezelésében egerek és hörcsögök esetében.

Apró mérete nemcsak növeli a képességét arra, hogy szétterjedjen a szövetekben, jobban semlegesítve a vírust, de lehetővé teszi azt is, hogy a szert alternatív módon - például inhalálással - juttassák a szervezetbe.

A kutatók kiemelték, hogy mivel nem kötődik emberi sejtekhez, ez azt jelentheti, hogy nem lehetnek negatív mellékhatásai embereknél.

Az új gyógyszer hatékonyságát az Észak-Karolinai Egyetem, a Texasi Egyete, és a Brit Columbiai Egyetem kutatói értékelték.

Az Ab8 nemcsak a Covid-19-betegség gyógyításában játszhat szerepet, de felhasználható arra, hogy az emberektől távol tartsák az új koronavírus-fertőzést" - közölte John Mellors, a Pittsburgh-i Egyetem kutatója, a tanulmány társszerzője.

A nagyobb méretű antitestek hatékonynak bizonyultak más fertőző betegségek ellen és jól tolerálták a betegek, ami remény ad arra, hogy a szer hatékony lesz a Covid-19-betegség kezelésében és azok megvédésben, akik nem fertőződtek meg és nem alakult ki náluk immunitás - tette hozzá.

Ezek érdekelhetnek még

2020. Szeptember 24. 15:01, csütörtök | Külföld

Belgiumban rövidül a karatén ideje, az utcai maszkviselés jövő hónaptól nem kötelező

Belgiumban 14-ről hét napra rövidül le a koronavírus-járvány miatti kötelező hatósági karantén ideje, a maszk utcai viselése október elsejétől nem lesz kötelező - jelentette be szerdán a kormány.

2020. Szeptember 24. 11:01, csütörtök | Külföld

Két rendőrt meglőttek a kentuckyi Louisvilleben szervezett tüntetésen

Két rendőrt meglőttek a kentuckyi Louisville városban szervezett tüntetésen szerda este, miután az állam főügyésze délután sajtókonferencián jelentette be,

2020. Szeptember 24. 08:24, csütörtök | Külföld

A világban 31,7 millió a regisztrált koronavírus-fertőzöttek száma

Már 31 779 533 ember fertőződött meg világszerte a koronavírus-járványban, a halálos áldozatok száma 975 100, a gyógyultaké pedig 21 890 409 a baltimore-i Johns Hopkins Egyetem csütörtöki összesítése szerint.

2020. Szeptember 24. 07:01, csütörtök | Külföld

Űrszeméttel való ütközés elkerüléséért manőverezett az ISS

Elkerülő manővert hajtottak végre a Nemzetközi Űrállomáson (ISS) dolgozó asztronauták kedden, hogy megakadályozzanak egy űrszeméttel való ütközést - közölte a NASA amerikai űrhivatal.