Városlista
2024. április 19, péntek - Emma

Hírek

2014. Május 15. 21:13, csütörtök | Helyi sport
Forrás: infodebrecen

Innen szép nyerni

Innen szép nyerni

A kis méregzsákkal induló Jánosa Ákos – Brunekker Árpád kettős számára sajnos nagyon rövidre sikeredett a Bükfürdő Rallye.

Innen szép nyerni A kis méregzsákkal induló Jánosa Ákos – Brunekker Árpád kettős számára sajnos nagyon rövidre sikeredett a Bükfürdő Rallye. Az első közös murvás versenyük nem volt túl szerencsés, ugyanis már az első gyorson feladni kényszerültek a versenyt. Viszont nincsenek elkeseredve, mert aki raliautóba ül, az tisztában van ezzel a verzióval is. A lelkes készülődés, és a fejben eldőlni vélt dolgok sokszor nem úgy alakulnak, ahogy kellenének. De mivel autósportról beszélünk, itt bármikor megviccelheti a versenyzőket a technika ördöge, és olyan is előfordul, hogy valamit csak egyszerűen rosszul mérnek fel, és már meg is van a baj. Ez történt Ákossal és Árpival is, akik az utolsó pillanatban úgy gondolták megnézik az autó határait, mit tudnak kihozni belőle. Ez most nem a tervek szerint alakult, hiszen nem az autóból, csak az időből szerettek volna lefaragni már az első gyorson. Ákosék sajnálják, hogy összetört a kis Citroen C2R2, és nem növelhették a versenykilométerüket, de Székesfehérváron újult erővel állnak majd a rajthoz. „Minden annyira jól kezdődött. Talán túl szép lett volna, ha nem történik valami. Bár mi kifejezetten örültünk volna neki, de ezt most így adta ki. Vagyis pont, hogy nem adta ki. Szóval a teszten annyira szépen és látványosan autóztunk, hogy ettől felbuzdulva arra gondoltam, hogy akkor az elején kicsit megnyomom, hogy előrébb végezhessünk, és hát ez annyira nem volt jó ötlet, persze így utólag lehet okoskodni. Tanultunk az esetből. Hogy mit? Azt, hogy aszfalton nem úgy viselkedik a murva gumi, mint ahogy mi azt elképzeltük. Valamint azt, ha úgy érezzük, hogy már nincs megállás, nem biztos, hogy a füves területre való kormányzás biztonságos, mert előfordulhat, hogy egyszerűen csak benőtte a gaz és a fű az árkot, amibe simán elfér egy C2 is. Ettől függetlenül ott a helyünk a székesfehérvári versenyen.” – mondta Jánosa Ákos bizakodva. Ákos az első gyorson mindig felméri a terepet, majd a következő körökben gyorsul, ahogy tud a kisautóval. Most viszont úgy gondolta, hogy szerez egy kis előnyt már az elején, és akkor nyugodtabban autózhatnak tovább. Árpi meg is lepődött kicsit, mikor Ákos arra intette, hogy húzza meg rendesen a biztonsági övet, de szót fogadott és elrajtoltak. „A teszt tényleg annyira jó volt, kezdtük kipuhatolni az autó határait, és ez, mint egy adrenalin bomba csapódott ránk a verseny kezdetekor. Láttam én Ákoson, hogy kicsit bele akar húzni már az elején, na de ki gondolta volna, hogy a magas fű egy árkot takar. Tény, hogy kicsúsztunk, de egy kis szerencsével meg is úszhattuk volna az egészet, ha csak úgy csapunk egy kört a füves területen, és nincs ott még egy árok is. De ezen már nincs mit filózni, ezt történt, túllépünk rajta és folytatjuk, ahol abbahagytuk. Na persze nem az árokból.” – mondta nevetve Brunekker Árpi. Köszönet a támogatásért: CSMBT. Kft. Fémmegmunkálás; ASONÁJ 2003 Kft. Munka, - Tűz, - Környezet, - Védelmi Kft.; ConTruck Kft. Tengeri konténerszállítás; Meditó Kft. Játék nagykereskedelem; Global – Roll Kft. Nyomtatvány kereskedés; Kami Ker Kft. Nyomda; Kállai Group Kft. Építőipari kivitelezés; MIRA SAFETY Kft. Munka-, Tűzvédelmi Szolgáltatás, Autóalkatrész Kereskedelem; Automobile France Kft. Francia autóbontó; Szöveg és fotó: Tiba Anita Innen szép nyerni A kis méregzsákkal induló Jánosa Ákos – Brunekker Árpád kettős számára sajnos nagyon rövidre sikeredett a Bükfürdő Rallye. Az első közös murvás versenyük nem volt túl szerencsés, ugyanis már az első gyorson feladni kényszerültek a versenyt. Viszont nincsenek elkeseredve, mert aki raliautóba ül, az tisztában van ezzel a verzióval is. A lelkes készülődés, és a fejben eldőlni vélt dolgok sokszor nem úgy alakulnak, ahogy kellenének. De mivel autósportról beszélünk, itt bármikor megviccelheti a versenyzőket a technika ördöge, és olyan is előfordul, hogy valamit csak egyszerűen rosszul mérnek fel, és már meg is van a baj. Ez történt Ákossal és Árpival is, akik az utolsó pillanatban úgy gondolták megnézik az autó határait, mit tudnak kihozni belőle. Ez most nem a tervek szerint alakult, hiszen nem az autóból, csak az időből szerettek volna lefaragni már az első gyorson. Ákosék sajnálják, hogy összetört a kis Citroen C2R2, és nem növelhették a versenykilométerüket, de Székesfehérváron újult erővel állnak majd a rajthoz. „Minden annyira jól kezdődött. Talán túl szép lett volna, ha nem történik valami. Bár mi kifejezetten örültünk volna neki, de ezt most így adta ki. Vagyis pont, hogy nem adta ki. Szóval a teszten annyira szépen és látványosan autóztunk, hogy ettől felbuzdulva arra gondoltam, hogy akkor az elején kicsit megnyomom, hogy előrébb végezhessünk, és hát ez annyira nem volt jó ötlet, persze így utólag lehet okoskodni. Tanultunk az esetből. Hogy mit? Azt, hogy aszfalton nem úgy viselkedik a murva gumi, mint ahogy mi azt elképzeltük. Valamint azt, ha úgy érezzük, hogy már nincs megállás, nem biztos, hogy a füves területre való kormányzás biztonságos, mert előfordulhat, hogy egyszerűen csak benőtte a gaz és a fű az árkot, amibe simán elfér egy C2 is. Ettől függetlenül ott a helyünk a székesfehérvári versenyen.” – mondta Jánosa Ákos bizakodva. Ákos az első gyorson mindig felméri a terepet, majd a következő körökben gyorsul, ahogy tud a kisautóval. Most viszont úgy gondolta, hogy szerez egy kis előnyt már az elején, és akkor nyugodtabban autózhatnak tovább. Árpi meg is lepődött kicsit, mikor Ákos arra intette, hogy húzza meg rendesen a biztonsági övet, de szót fogadott és elrajtoltak. „A teszt tényleg annyira jó volt, kezdtük kipuhatolni az autó határait, és ez, mint egy adrenalin bomba csapódott ránk a verseny kezdetekor. Láttam én Ákoson, hogy kicsit bele akar húzni már az elején, na de ki gondolta volna, hogy a magas fű egy árkot takar. Tény, hogy kicsúsztunk, de egy kis szerencsével meg is úszhattuk volna az egészet, ha csak úgy csapunk egy kört a füves területen, és nincs ott még egy árok is. De ezen már nincs mit filózni, ezt történt, túllépünk rajta és folytatjuk, ahol abbahagytuk. Na persze nem az árokból.” – mondta nevetve Brunekker Árpi. Köszönet a támogatásért: CSMBT. Kft. Fémmegmunkálás; ASONÁJ 2003 Kft. Munka, - Tűz, - Környezet, - Védelmi Kft.; ConTruck Kft. Tengeri konténerszállítás; Meditó Kft. Játék nagykereskedelem; Global – Roll Kft. Nyomtatvány kereskedés; Kami Ker Kft. Nyomda; Kállai Group Kft. Építőipari kivitelezés; MIRA SAFETY Kft. Munka-, Tűzvédelmi Szolgáltatás, Autóalkatrész Kereskedelem; Automobile France Kft. Francia autóbontó; Szöveg és fotó: Tiba Anita

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 19. 15:06, péntek | Belföld

Nagy Márton: önfenntartó társasággá kell válnia a Magyar Postának

A kormány azt várja a Magyar Posta Zrt.-től, hogy legyen önfenntartó, folytassa a zöld és digitális átállást, szolgáltatásait pedig továbbra is biztosítsa mindenki számára lakóhelytől függetlenül

2024. Április 19. 15:03, péntek | Életmód

Novemberben kerül országszerte a mozikba Herendi Gábor új filmje

Novemberben 28-tól kerül a országszerte a magyar mozikba Herendi Gábor Futni mentem című új romantikus vígjátéka.

2024. Április 19. 14:58, péntek | Belföld

KSH: Drágább az üzemanyag Magyarországon a környező országok átlagánál

Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 640, míg a régiós országokban 620 forint volt.